ARTIKEL DAN RENCANA-RENCANA TERKINI

Halaman-halaman berikut adalah makalah-makalah yang terbaru dan terkini yang telah di tambahkan kepada Laman-laman Web Bahasa Melayu dan Bahasa Indonesia Pada Tahun 2004 :

  • 7 November 2004, Syalom! Dan Salam Sejahtera dalam Nama Tuhan yang Maha Esa lagi Maha Penyayang! Apakah yang dimaksudkan oleh ungkapan 'Pengasih dan Penyayang' itu yang sebenar? Sayidina Isa as. sendiri telah memberi pengajaran dan penjelasan Baginda melalui ibarat-ibaratnya.
  • Kami acap kali mendengar tanggapan bahawa Sayidina Isa al-Masih telah datang ke Dunia kononnya "untuk melayani hanya di antara umat Israil" tetapi andaian ini sangat jauh sekali dari kebenaran dan apa yang Sayidina Isa sendiri telah mengajari para Hawariyun dan pengikut-pengikutNya!
  • 16 Ogos 2004, Para tetamu Website Bahasa, kini berpeluang mendengar beberapa lagi Kesaksian serta Kisah Benar dan Nyata. Dengan penuh kesyukuran kepada Tuhan, kami mempersembahkan Kesaksian Saudara Hisham dan juga Kesaksian Saudari Sharifah dalam format .mp3. Nikmatilah Kisah-kisah Benar mereka melalui Speaker PC anda!
  • Di Bahagian Kesaksian pula, disajikan Kisah Nyata dan Kisah Benar dua para Syahid yang telah menjadi martir bagi Sayidina Rabboni Isa. Mereka adalah Syahid Tahir Iqbal dari Pakistan dan Syahid Mehdi Dibaj dari Iran. Marilah kita lihat bersama-sama bagaimana hidup-mati kedua Syahid ini berada dalam tangan Penebus mereka yang maha kuasa. Halleluyah!
  • Seringkali kita mendengar claim bahawa Nabi Muhammad itu ialah khatam nabiyin, tetapi tidakkah benar ada juga orang lain - di dalam Islam dan juga di luarnya, yang telah bangkit sebagai 'Nabi dan Rasul', marilah kita membandingkan claim nabi-nabi ini serta kemiripan ciri-ciri di antara mereka.
  • 5 Mei 2004, Kali ini, kita berpeluang menikmati satu Wawancara dengan tokoh Mashaf dokumen-dokumen kuno Kitab Suci Injil-Dr.Bruce Metzger. Marilah kita bersama-sama perhatikan betapa kukuhnya dalil-dalil yang membuktikan betapa terpeliharanya kondisi suhuf-suhuf KSI hari ini.
  • Penyangkalan dan penangkisan respons seorang misionari Islam yang cuba menggunakan cara-cara yang sangat mencurigakan dan kurang masuk akal bagi mendukung teori-teori janggalnya.
  • Apakah 'Nabi Isa a'la Islam' adalah benar, tetapi mengapakah majoriti ahli-ahli sejarawan (selain daripada pendakwah Muslim) tidak meyakini al-Quran sebagai satu sumber yang bagus bagi mengkaji riwayat Baginda?
  • Melayarilah ke laman web ini yang menyajikan banyak nikmat-nikmat kerohanian - termasuk beberapa kursus dan mata-mata kuliah yang disyorkan kepada sesiapa yang mahu mencari kebenaran!
  • 1 Mac 2004, Salam Sejahtera Pembaca-pembaca yang Budiman! Kita Bertemu Lagi di Laman Web ini, Marilah Kita Bersama-sama Mencari Kebenaran Dengan Minda yang Terbuka dan Hati yang Siap Menerima Hidayah dari Tuhan Allah. Untuk Memahami Mana-mana Agama yang Lain, Kita perlu Mengabaikan Prasangka-prasangka dan Salah-tanggapan Kita Masing-masing, Di sini terdapat Beberapa Contoh Salah-tanggapan Tersebut.
  • Umat Islam Sering kali Melontarkan Tuduhan Kosong Bahawa Kononnya "Kitab Injil Sudah Diubah oleh Manusia" Tetapi Mereka Lupa Bahawa Suhuf al-Quran Juga Ada Sejarah Tekstualnya! Mari Kita Meninjau Masalah Suhuf dan Bacaan-bacaan al-Quran yang Berbeda-beda dari Segi Ilmiah dan Pengkajian Pakar-pakar Mashaf.
  • Di Internet, Terdapat Banyak Sekali Bahan-bahan Rujukan AlKitabiah seperti Kamus, Ensyklopedia dan Komentari Kristian yang Cukup Bagus, Di Sini Ialah Satu Sumber Ilmiah yang Cukup Lengkap dan Bagus Bagi Maklumat Kitabiah Kristian Untuk Anda Semua.

Makalah-makalah yang telah Ditambahkan Pada: 2002-2003.
Terkini.


Indeks Utama
Answering Islam Main Site (English)